#452

 Åbo stugan


En vandring stuga som ligger naturskönt i skogen


och som jag kan besöka ibland

kan hända att det är så här man skulle bo i framtiden 

tills dom kommer överens i riksdagen att dessa el priser

som råder just nu 

detta kan vi inte ha i framtiden

för det första så måste vi sluta upp med att

släppa ut nästan all el ut till Europa 

Vi måste se till att elen stannar kvar i sverige i första hand

och har vi ett överskott ja då kan vi släppa ut det till övriga länder

men detta är ju en av alla Eu sämsta baksida 

Eu bestämmer  allt mycket för enskilda länder

och för det andra

vi måste bygga massor av nya kärnkraftverk 

men det kommer att ta många år tills dom är klara

och fram till dess så måste både skatt och moms på el

tas bort

vi ska förnya vårt el avtal nu i november

en jäkla månad att förnya
vårt nuvarande el avtal har vi ett pris på 0,79 öre

efter det nya i november så kommer vi att landa på mellan 4 och 5 kronor

beror på om vi tar på ett eller tre år

sverige befinner sig i kris just nu känns det som

en riktigt ljup kris

som har vuxet sig fram sakta genom 8 år 

det brukar heta

jag såg det inte komma 

men nu så är vi här

och det är ju självklart

slår man igen fungerande kärnkraft

utan att ha en plan B för framtiden

ja det kan inte sluta med nått annat en en ljup kris 





Finns en lite tjärn nedanför stugan

en fin vacker liten skogs tjärn

och om ni kommer ihåg då jag visade dessa bilder sist

så sade jag att det är nått som saknas i bilden

tänk om det var en dimmig morgon

och en älg drack vatten ur tjärnen 

eller nått sånt där av ett önske tänkande

Igår kväll så hade vi inget internet

det hade försvunnit tidigare på dagen och var borta tills idag

det visade sig att det var en fiber kabel som var av i skåpet 

men igår kväll så satt jag här vid datorn och monterade ihop

några bilder i Gimp bara för att bedriva kvällen


och jag började med en älg som jag har fotat

vid ett annat tillfälle 

men jag tyckte det såg lite tomt ut med bara ett djur 


så jag lade till och tog bort olika djur som jag har fotat

men detta fick bli den klara bilden tillslut


 

2 kommentarer: