efter väg 311
Högvålen är väl den närmaste by
Sveriges högst belägna by
Men där så finns det en glänta som är ledig hoppas jag om man kommer dit igen men denna gång utan husvagn
denna gång så får det bli tält camping
för det är så nämligen att den nya bilan är för tung för att dra
med husvagnen 535 kilo för mycket
kan hända om man bara får böter så skulle det gå bra ändå
det kan jag ta
jag brukar ju alltid få böter när jag parkerar i stockholm
fast jag betalar mina p- avgifter innan
jag måste vara på den svarta listan hos dom
men i värsta fall så kan det bli att man får ställa av husvagnen
efter vägen
och får ansvaret att ta hem den med hjälp det blir i så fall en kostsam historia
men jag vet inte hur det ligger till som sagt
när man kör med överlast
eller om man ska vara ärlig så är det nog få husvagns ekipage
som kör lagligt
visst då får lassa en husvagn med cirka 300 kilo
beror på tjänstevikt och dragbilen
men vi säger typ 300 kilo
ja det är mat kläder förtällt och annan utrustning
vatten i tankarna
då är det kört direkt
kort sagt en åter igen en knäpp eu regel
utöket B körkort
jodå det finns det med
men blir du en bättre förare av en extra stjärna på ditt körkort
än du var innan
nu är det pågång att eu äntligen ska göra det mildare med att få
köra sin husvagn
dom ska nämligen på förslag utöka vikten till 4200 kilo från 3500 kilo
på grund av att el bilarna är så tunga med sina enorma
stora batterier på bilarna
men ett förslag är ett förslag går förslaget igenom
så tar det väl 10 år till innan det slår in på riktigt
Här kan ni se vad vi upplevde den senaste resan över väg 311










































