Igår så var det den Juni den 21
och det betyder att det var sommar solståndet
den längsta natten av ljuset
Nu så vänder det och blir mörkare med tiden
Äntligen säger jag tyst för mig själv
Förr var det också Midsommar den rätta vid detta datum
före 1953 nått sånt där
Nu i modern tid så infaller midsommar mellan den 19 till den 25 juni
Men jag gillar det gamla räkneskapet
klart midsommar ska vara på årets ljusaste natt
självklart så åkte jag ut en stund i naturen och hedrade sommaren
fram på kvällen och till skälsjöarna
och dess mälberget
Det är en vacker och rik natur här uppe på berget
kanske det finaste som vi har här !
och tänk att detta berg skulle få ge plats för åtskilliga
vindkraftverk ifrån eon
ström som skulle gå raka vägen ner till Tyskland
skulle ja tro
jag var med på protest mötena i smedjebacken när det begav sig
som tur var så fick dom avslag att montera upp kraftverk här
på grund av att det är allt för en känslig natur
skulle jag tro
Synd bara att jag hade arbetsdag idag
annars så hade jag nog stannat kvar på berget under en lång tid in på natten
det är några vecka kvar till min semester börjar
ja lade bilderna tillsammans med dom övriga bilder härifrån
det är lätt att se dom nya
för dom är märkta som vanligt med New
https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Ekopark%20Malingsbo

...thanks fo taking me to the ecopark!
SvaraRaderaThanks a lot Tom
RaderaI'm glad you liked it