#1063

 Igår så var det den Juni den 21

och det betyder att det var sommar solståndet

den längsta natten av ljuset

Nu så vänder det och blir mörkare med tiden

Äntligen säger jag tyst för mig själv

 

Förr var det också Midsommar den rätta vid detta datum

före 1953 nått sånt där

Nu i modern tid så infaller midsommar mellan den 19 till den 25 juni

Men jag gillar det gamla räkneskapet

klart midsommar ska vara på årets ljusaste natt 

självklart så åkte jag ut en stund i naturen och hedrade sommaren

fram på kvällen och till skälsjöarna

och dess mälberget

Det är en vacker och rik natur här uppe på berget 

kanske det finaste som vi har här ! 

och tänk att detta berg skulle få ge plats för åtskilliga

vindkraftverk ifrån eon 

ström som skulle gå raka vägen ner till Tyskland 

skulle ja tro  

jag var med på protest mötena i smedjebacken när det begav sig 

som tur var så fick dom avslag att montera upp kraftverk här

på grund av att det är allt för en känslig natur

skulle jag tro 

 

Synd bara att jag hade arbetsdag idag

annars så hade jag nog stannat kvar på berget under en lång tid in på natten

det är några vecka kvar till min semester börjar 

 

ja lade bilderna tillsammans med dom övriga bilder härifrån

det är lätt att se dom nya

för dom är märkta som vanligt med New

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Ekopark%20Malingsbo
 

2 kommentarer: