#627

 Dagarna springer iväg

det är redan 2023 

men inte för jag har varit ledig över jul och nyår

Utan jag har jobbat som vanligt ändå 

I torsdags var jag dock ledig från jobbet

fick då en sammanhängad ledighet av 4 dagar då 

hade då tänkt ut redan på onsdagen att jag skulle göra årets första

foto tripp 

Nämligen upp till rättvik och dess storforsen 

men jag vaknade upp med en dålig kropp höll jag på att säga

rossel i halsen och kände mig allmänt dålig 

en mans förkylning ni vet

dessa är inte att leka med 

Men det hade kommit snö då på natten

en hel del 

så jag var ändå ute och skotta bort det mesta

men sedan så gick jag in och vila igen 

jag frös som en hund i kroppen 


Om nu hundar kan frysa !


samma visa idag med 

vart fall av snön

hade under natten kommit mera snö och tung snö

plus grader och regn senare

jo tack det ville man inte ha

snön blir då väldigt tung att dra bort 


Men idag så var det dags för årets första foto tripp

Men inte till Rättvik

utan jag stannade här på hemma mark

och tog min kloten runda som jag kallar den för

skräddartorp och till nyfors och till kloten


Här på slutet av min lilla tripp 

och jag var på väg hem igen

Nu var jag inte heller så långt bort ifrån den pågående varg jakten

ca 8 km bort bara 

skulle jag ta den vägen tillbaka 

Nej varför skulle jag göra det 

Räcker att läsa uppdateringen av varg jakten på nätet

Bra förutsättningar och duktiga jägare gör att varg jakten går snabbt 

så står det på jakt nytt på nätet 

46 vargar av 75 är skjutna än så länge i sverige 

varav 3 av 6 i almhöjden 

venabäckan är klart dom har nått sitt mål av 6 vargar 


mina bilder från dagen finns här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2023-01-07

8 kommentarer:

  1. What a beautiful gallery of a winter wonderland. It looks very cold indeed!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Bill
      Today all the snow is raining away here at home

      Radera
  2. ...the snow adds magic to the landscape, it has been raining here.

    SvaraRadera
    Svar
    1. We also have rain all the snow is almost gone
      Only ice left soon
      Thanks Tom

      Radera
  3. Gorgeous paths! Love the chilled look

    SvaraRadera
  4. Viene bien tener algún día de descanso, aunque se destine a viajar. He visto la serie de fotografías al completo y me ha maravillado esos paisajes nevados.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Ventana
      It can be nice to have a little time off sometimes

      Radera