#636

 Två stycken till album

Har kommit till till mitt film kamera album

Eller mapp 

Det är 2 album av fäbodar i Dalarna

Ärteråsen och Djurberga gårdar 

Fotade under sommaren 2015

och fotade med negativ film av Kodak Ektar film 

och det gick åt 1,5 rulle film här vid dessa olika gårdar

så det blev ett antal 100 kronor som kostade mig av film

synd att det ska vara så dyrt att fota med film fortfarande 

ser att en film rulle Kodak Ektar kostar 179 kronor idag 

då jag fotade med den filmen så kostade den 89 eller 99 kronor rullen 

det var dyrt även då

det var därför jag gick över till det digitala foto 

Men om jag fick välja så skulle jag fota med film till 100% idag 

Fördelen med Kodak Ektar var att den var så finkornig av sig

och väldigt lätt scannad film och gav ifrån sig

en mycket bra färg återvinning 

Nu så har jag pressat bilderna lite mer i affinity photo

och i Tone mapping och på det sättet få fram

vad filmen egentligen döljer som inte ögat kan se  


Bilder här i detta album

https://pentaxfoto.jalbum.net/Analogt%20Film%20Album

8 kommentarer:

  1. ...I like the old cabins in the wilderness.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      It was a favorite of mine

      Radera
  2. Fin bild. Tänk så dyrt det var att fota analogt. Jag som under ett tiotal år fotade diapositiv och lite som komplement färgnegativ och svartvitt. Mycket pengar man grävde ned där. Vid flytten förra året slängde jag 1700 diabilder... mycket pengar som åkte i containern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony
      Dessa priser som gäller nu är nog inte normala priser tror jag
      det är väl som mycket annat nu allt är dyrt och allt kommer att bli dyrare för oss detta år
      Du hörde väl som jag på nyheterna igår att vi i Sverige är sämst på El stöd till konsumenter i hela EU
      Bara en sån sak

      Radera
  3. Otras buenas fotos, fruto de tu excelente trabajo.

    SvaraRadera
  4. Beautiful photos in your gallery! I love the cabins, they are so unique to see.

    SvaraRadera