#644

 Programmet Darktable

har länge funnits hos mig

sedan 2009 tror jag det kom ut på marknaden

Men jag har inte tagit darktable till mig

på nått sätt utan det har bara legat där på datorn

som ett program

ett spökprogram 

Jag tycker att darktable är svårt att förstå sig på

som gimp var en gång för mig 

Darktable och gimp kan ju göra så mycket med en bild

så hälften vore nog bara 

Nu vill jag inte göra så mycket med en bild 

Jag kan tycka att windows programmet affinityphoto

gör för mycket ibland för mig

Eller rättare sagt jag tillåter det att göra det för mycket 

Det är ju aldrig ett program som gör saker själv 

Nu ikväll så fixa jag ihop några vinter bilder

i darktable







 Och darktable som gimp och rawtherapee

ja alla dessa GNU programmen fungerar bäst i Linux

enligt mig vart fall 

Om nu darktable kommer bli min första hands redigerare 

av bilder återstår att se 

Gillar trots allt affinityphoto mer och mer faktikst 

och det beror nog på att allt är så mycket enklare i

affinityphoto

7 kommentarer:

  1. Muy buenas las imágenes que has captado. Yo me quejo ahora del frío y no llega a ser comparables la temperatura que hay ahora por aquí, con la de ltus fotos.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much
      We've got a warmer climate now it feels like spring is almost here

      Radera
  2. Muy buenas imágenes, proporciona la nieve.

    SvaraRadera