#635

 Jag har skapat ett nytt album

som jag kallar för det analoga albumet

Bilder från den tiden jag fotade med film kamera

Jag har inte scannat in alla mina bilder

då jag saknar en scanner numera sedan en tid tillbaks 

men en del bilder hann jag med innan min scanner gick sönder 


Jag började med albumet Sunne

Sunne i Värmland som vi besökte ofta ett tag 

Mårbacka och Rottneros är fina platser där

Vi såg förresten teve serien Gösta Berlings saga

Från Selma Lagerlöf bok här under

julen

Alltså den gamla teve serien från 1990 talet 

finns en hel del guldkorn på svt stora film arkiv 

som vi ser mer och mer på

efter vi hade sagt upp teve avtalet med Telia tv 

Nu har vi enbart 1-2 och kanal 4 

det är då man upptäcker vad som finns i stället på

svt arkiv och tv 4 arkiv 


Första kvällen vi kom till Sunne och Mårbacka

så campade vi över på deras parkering i Husvagnen 

resten av bilderna finns här i detta album

https://pentaxfoto.jalbum.net/Analogt%20Film%20Album/

6 kommentarer:

  1. ...Mikeal, these are gorgeous. I didn't take many pictures on film and the ones that I did never turned out this well.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's like a digital photo, the images only end up on a roll of film
      Many thanks Tom
      I'm glad you liked them

      Radera
  2. Buena colección de fotografías, que hoy he podido admirar.
    Feliz domingo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks have a good weekend and Sunday

      Radera
  3. Lovely photos, what a wonderful gallery. It's been a while since I shot film but I still have a film camera and some outdated film.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Bill
      I also have film left at home
      But it is too expensive to shoot with color film here in Sweden

      Radera