#615

 Julafton i bilder


 Började tidigt för mig

I tidig morgon körde jag upp till Riddarhyttan


För att besöka mina förfäders bo plats

i vanlig ordning










och när ljuset var tänt och jag hade sagt god jul

så vände jag hemmåt igen


 


och fortsatte med ljus tändning 













Väl hemma igen

och jag gjorde mig i ordning för jul afton

rött ska det vara på jul


 


I år så blev vi 5 stycken runt jul bordet

Lite mera än vanligt 

Men rejält mycket mindre mot det vart har varit  

förr i tiden 









 Det blev en mycket kall jul afton i år

hur kall vet jag inte

men långt under 10 minus graders sträcket

Så det blev en barnsdoms jul afton kväll 

en sådan jul afton man kom ihåg när man var liten 

Det har inte nått att göra med någon väder förändring eller klimat

det är bara det att vädret fungerar i cyclar 

sedan så får dom ha vilka klimat mål dom vill enligt mig



och inne i huset så fortsatte vårt jul firande

långt in på kvällen 

 

6 kommentarer:

  1. ...thanks Mikael for these gorgeous images, Merry Christmas.

    SvaraRadera
  2. These are outstanding photos in the snow. So far the best out of the lots I have seen!

    SvaraRadera
  3. A lot of pictures! But each was an excellent window into your life. I loved this post.

    SvaraRadera