#593

 Ikväll så var vi till Kyrkan


Till den årliga jul konserten


Det var inte så många som kom ikväll

kan hända för fotbolls vm på teven

men trots allt så var det kö in till kyrkan

inte alla dagar det är det





Vi har en stor vacker kyrka

i byn 

Jag räkna ut då jag var här att här har jag varit på

8 begravningar hitils





 Kören sjung varma hjärtliga jul sånger

mina favoriter är

Nu tändas tusen juleljus

och O Helga natt 



Granen på torget här i byn

Hoppas att den får vara ifred i år

Ett annat år så blev den vällt omkull

sedan hade den sågas sönder på 3 ställen 

Det finns folk i byn här som inte gillade julen tydligen


Skönt väder igen

Ikväll så har vi bara 8 minus grader 

helt normalt tycker jag

och mera snö är på ingång


 


12 kommentarer:

  1. ...beautiful night photography. Merry Christmas, Mikael.

    SvaraRadera
  2. The churches look so uniquely designed!

    SvaraRadera
  3. A fine church, great pictures. I hope the tree is left alone for all of you to enjoy--

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Bill
      I hope the tree will stay for Christmas

      Radera
  4. Fint med några kyrkbilder.

    SvaraRadera
  5. The church is beautiful, Love the lit tree, it's a beauty.

    SvaraRadera