#614

 

Tidig morgon idag så var jag på väg till stora staden

Västerås för att göra min uppgift

Idag så var det min tur att fixa nägra presenter
 till min fru tills i morgon julafton


 Man kan tycka är man inte för gammal för sånt här

att köpa jul klappar tillvarandra  

nej säger jag då

det blir jag aldrig för gammal för 

jag gillar att ge bort presenter och se glada personer av det

Det kan bero på att jag själv som ungdom

inte hade så mycket till jul 

och det tar jag igen i vuxen ålder i stället




Gick igenom det stora varuhuset rätt så fort

 för att sedan avsluta med en kopp kaffe i lugn och ro

sedan då jag var klar och åkte därifrån

då började kaoset i varuhuset

det bara strömmade in personer och bilar på området

men då var jag klar 


 Hemma igen


 Till julens hus hemma

jag fixade jul skinkan


 

Och Tomten hade varit förbi lite snabbt
och sagt god jul


Men jag hann även med att besöka vårt

naturreservat Lappland här hemma

innan kvällen 

och dom bilderna finns i detta album

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2022-12-23

 

 

 

10 kommentarer:

  1. ...it's interesting how malls look the same around the world. I was that we had an Ikea nearby. Merry Christmas, Mikael.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I send warm Christmas greetings to you and your family

      Radera
  2. One of the very best tenors EVER. I enjoyed your trip to the mall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I send my Christmas greetings to you and your family

      Radera
  3. Merry Christmas to you and your family too! That is a nice and tall Christmas tree!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Roentare
      Merry Christmas

      Radera
  4. Merry Christmas to you and your family.

    SvaraRadera
  5. Never too old for gift giving. Have a very Merry Christmas!

    SvaraRadera