#616

 


Igår på Jul dagen 

så tog jag mig en promenad här hemma 

skönt att komma ut och röra på sig efter allt man har ätit

under julen 

Ändå så har jag tagit maten med lugn

Nuförtiden så äter jag bara tills jag blir mätt 

sedan så slutar jag


Det var kallt väder även igår på jul dagen

minus 15 grader 

tänkte gå efter sjön här hemma

men jag kom bara till herrgårds området

och kyrk området 

jag blev fast där ett tag och följde ström staren

i forsen bakom herrgården 

en liten rolig fågel som dyker upp och ner i vattnet 

Men den verkade inte tycke om att jag var så nära den

ändå

den försökte att gömma sig så gott det gick 


Bilderna från i går juldagen

ligger i detta album och med datum för dagen 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2022-12-25

4 kommentarer:

  1. ...Mikael, these are gorgeous winter wonderland images. Thanks for sharing.

    SvaraRadera
  2. Beautiful gallery of winter photos. Well done, Mikael.

    SvaraRadera