#597

 

Idag på 3 advent så var vi åter på hembygdsgården

i västanfors

Men idag så fota jag inget därifrån

Utan visade vårt sällskap runt i stället


 sedan tillbaka till riddarhyttan

och tända ett advents ljus för mina släktingar

och inga vargar i sikte för mig

hade väl varit fint med en här på bild


 

Åkte nedför backen ner till kopparverket

för att kolla in hur mycket is det hade kommit

vi har ju haft kallt mycket kallt

i en längre period nu 


och visst var det mera is nu sedan sist jag var här

och kylan verkar bestå över julen

så mera is kommer att läggas till 

tufft bara för dom hushållen som har enbart el värme

i husen 

el element luftvärme pumpar och bergvärme

hade bara min mobil med mig för foto idag

men den fick duga för idag





 Här hemma så var jag även til kyrkan

och fortsatte att tända ljus för mina släktingar

och familj 


Åkte med sonens nya bil

alla raggers har en sådan här bil över vintern

bra att frakta saker i 

kan även bli bra för oss i sommar tänkte vi

med denna bil kan vi ta oss kanske upp till

ja vad ska jag säga

Lofoten Norge kanske i sommar

det skulle vara nått det

det går att bädda i bilen för 2 personer 

en väldigt bränslesnål bil 



 

 

8 kommentarer: