#618

 

Jag startade upp min windows 11 dator här under julen igen

den har fått vilat sedan i maj månad tror jag 

Jag har betal versionen av affinityphoto v1

sedan länge i datorn

Men till min förvåning så ligger den versionen inte längre kvar

på store butiken på microsoft

 

Affinity photo har kommit ut med en ny version som kallas för V2

Nu finns den bara tillgänglig på store butiken 

Medans min betalda version är bort plockat 

affinity photo v1

 

Om jag nu måste installera om datorn längre fram

så kommer jag inte att komma åt mitt betalda

affinity photo v1 längre 

Utan jag måste köpa den nya versionen av affinity photo v2

Om jag har förstått det hela rätt 

alltså man får ingen gratis uppdatering av det nya v2 

 

Detta drar ner mitt betyg av både windows och affinity 

rätt så mycket !!

Det handlar bara om att tjäna så mycket pengar det går bara

 

Detta gör ju att det känns tryggt att använda Linux i stället

 

Men denna bild drog jag ihop i just affinityphoto nu ikväll 

 

10 kommentarer:

  1. ...I have an Apple computer and I edit photos with its software.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I like apple and steve job's idea
      but apple computers are a bit too expensive for me
      My wife has had an apple mobile for a long time
      She thinks it is very good

      Radera
  2. and most companies have new updates every year and allow only a certain number of free updates before you have to pay again for a new version. Total ripoff!!

    SvaraRadera
  3. Generalmente los ordenadores viene con el Windows 11. Ese sistema es el que tengo en el portátil que he adquirido recientemente.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Windows or Apple are probably less important
      you use what you like best
      I use Windows and Linux
      My favorite of image editing is Linux system

      Radera
  4. This is like a dracula gonna come out visit us

    SvaraRadera
  5. Beautiful, moody photo. I use Photoshop for editing. Unfortunately, you can't buy it anymore, only rent it month to month. Have a very Happy New Year!!

    SvaraRadera