#604

 Vi har haft det kallt länge nu

En riktigt vinter kyla

och en långvarig sådan

Det är inte elbilarnas tid just nu

om man inte bor i kalifornien

En jobbar kompis till mig har en hybrid

han kör ca 6 mil på en fulladdning av batteriet

på sommaren

Nu idag så kommer han 3 kilometer på en laddning

sedan går motorn igång 


Men värme är på ingång säger dom

kan bli ända upp till 4-5 grader varmt

och regn !

alltså från minus 23 grader kallt till 5 plus 

ja vi får se om det blir så jul veckan 

Ett mildare väder har jag inget i mot

Men 5 grader varmt och regn till jul

Nej det låter inget vidare 

 

Men idag så var det 15 grader kallt då jag kom hem från jobbet

vi hade 21 minus i morse 

åkte en kortare runda med bilen

så den fick gå varm i motorn

annars så blir det bara fram och tillbaka till jobbet i veckorna 

var till Riddarhyttan och till dom gamla gruvorna där

tills det blev mörkt 

jag lade dessa bilder i detta album

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2022-12-16 

8 kommentarer:

  1. Kanske vi i Sverige inte kan ha renodlade elbilar och kanske är hybrid det som passar det nordiska klimatet bäst. /Tony

    SvaraRadera
    Svar
    1. På sommaren är nog en ren elbil som bäst kan jag tänka mig
      men då kanske man behöver ha två bilar
      en sommar och en vinter
      jag fick ju låna en ren elbil en vinter då min bil var på service
      jag kunde nästan se hur % skönk i styrka då jag körde den

      Radera
  2. ...wonderful winter images, we haven't been cold enough for ice. But it will come soon.

    SvaraRadera
  3. Merry Christmas to you! I didn't realize electric cars did so poorly in the cold, but not a surprise. I guess here in CA we have no excuses! Stay safe and warm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much and Merry Christmas to you

      Radera
  4. Oh wow amazing photos. Is the 3rd a bridge? And sure large icicles!

    That is some change -23 to +5 phew!

    We were milder today but about -3 tonight.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks ananka
      Today we have 1 degree heat and rain tonight

      Radera