#1064

 Om några veckor till så går jag på semester

och jag har en god lust att komma tillbaka hit igen


 Platsen har inget namn utan det ligger på fjället

efter väg 311

Högvålen är väl den närmaste by

Sveriges högst belägna by  

Men där så finns det en glänta som är ledig hoppas jag om man kommer dit igen men denna gång utan husvagn

denna gång så får det bli tält camping 

för det är så nämligen att den nya bilan är för tung för att dra

med husvagnen 535 kilo för mycket  

kan hända om man bara får böter så skulle det gå bra ändå

det kan jag ta

jag brukar ju alltid få böter när jag parkerar i stockholm

fast jag betalar mina p- avgifter innan

jag måste vara på den svarta listan hos dom 

men i värsta fall så kan det bli att man får ställa av husvagnen

efter vägen 

och får ansvaret att ta hem den med hjälp  det blir i så fall en kostsam historia 

men jag vet inte hur det ligger till som sagt 

när man kör med överlast 

eller om man ska vara ärlig så är det nog få husvagns ekipage

som kör lagligt 

visst då får lassa en husvagn med cirka 300 kilo

beror på tjänstevikt och dragbilen

men vi säger typ 300 kilo

ja det är mat kläder förtällt och annan utrustning

vatten i tankarna 

då är det kört direkt  

kort sagt en åter igen en knäpp eu regel

utöket B körkort 

jodå det finns det med

men blir du en bättre förare av en extra stjärna på ditt körkort

än du var innan  

nu är det pågång att eu äntligen ska göra det mildare med att få

köra sin husvagn

dom ska nämligen på förslag utöka vikten till 4200 kilo från 3500 kilo

på grund av att el bilarna är så tunga  med sina enorma

stora batterier på bilarna 

men ett förslag är ett förslag går förslaget igenom

så tar det väl 10 år till innan det slår in på riktigt

 

Här kan ni se vad vi upplevde den senaste resan över väg 311

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/V%C3%A4g%20311

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar