#1278

 Än så länge har vi sommar enligt meteorologista institutet

det är bara långt upp i norr det har kommit som höst 

jag var ut för att kolla det om det stämmer idag på morgonen

och ja visst igår så klippte jag gräsmattan under stekande sol

och dryga 20 grader varmt 

Om ni bara visste vad trött jag är på den stekande solen nu 

jag hade inte den rätta dimman och höst känslan idag på morgonen

det har vart mera av den sorten under veckan då jag har kört på jobbet 

men i alla fall så

ja visst är väl hösten på väg

dock inte av den farten som jag hoppas på 

jag började resan i morse här hemma

och vid nyta och industrin 

och avslutade i riddarhytte skogarna 

här vid den gamla bo platsen skyttorp utanför riddarhyttan

har inte hembygdsföreningen satt upp en info skylt ännu 

dom har vart duktiga på att markera upp sådanna här platser 

annars med en info skylt 

klart det var en eländes terräng att ta sig hit 

genom högt gräs och sly och genom en blöt mosse 

och här just här till vänster om det gamla trädet

så kom det fram en råbock ifrån vänster ur det höga gräset

knappt 3 meter ifrån mig

den löpte iväg i full fart så klart

vi blev båda två överraskade

klart man inte hann med och fota då

annars så är det vädigt mycket spår av vildsvinen 

dom tycker jag inte om

och vill helst inte möte dom i skogen 

Hela serien av bilder kan ses här...

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2024-09-21 
 


1 kommentar:

  1. ...Mikael, you have captured the beauty of nature and the abandoned man made world!

    SvaraRadera