#1270

 Idag efter mitt jobb var över

så besökte jag forsarna här hemma vid Hedströmmen

jag har inte varit här på länge nu 

Men jag fick höra idag att dom har planterat in en ny lax art 

i vattnet som ska bli självbärande med tiden

men vad jag förstod så ligger detta område i vila nu 

det är inte röjt av sly och busk efter strömmen 

och en saknad av husvagnar som brukar vara uppställda här 

av fiskare över helgerna

så det var en tråkig syn som möttes mig

hur det ser ut här nuförtiden 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2024-09-13
 

4 kommentarer:

  1. ...may the forest be with you.

    SvaraRadera
    Svar
    1. That's my friend out there
      Thank you so much Tom

      Radera
  2. Great photos in the album. I really like the plants you found. Isn't nature a wonderful thing. I always feel recharged and happy when I am out in nature :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nature is important to me
      It is sacred
      Thank you so much ananka

      Radera