#1279

 Helt klart mitt väder nu !

Jo jag var på en tur nu ikväll 

efter jag hade kommit hem ifrån jobbet

och nu så får det meteorologista institutet säga vad dom vill 

Nu är det höst här hemma vart fall enligt mig

och jag tycker det är härligt 

ja ni får ursäkta men det är så jag tycker 

jag gillar hösten så mycket och ser det vackra i den

dock lite varmt än så länge 10 plus grader

så det räknas väl inte som höst för meteorloger kanske

Kärrgeten heter platsen som jag åkte till

ligger mellan skinnsberg och riddarhyttan 

i menlösa dalen upp till höger i skogen  

Här var det mycket aktivitet av fiske och camping

förr i tiden

Nu så ser man inte en skäl här 

Länsstyrelsen viltvårdare kan man dock möte på ibland 

jag mötte en lördags för den delen

men då i riddarhyttan 

Kände en konstigt känsla nu ikväll här

jo jag kände mig iaktagen av nått

kände på mig att jag inte var själv där i kärrgeten 

och det är ju klart det är ett rikt område av djur

men dom ser jag aldrig som vanligt

jag är väl blind av mig

men både varg och vildsvin går här 

eller också var det nått jag fick för mig bara

för när jag klev ur bilen och stängd av motorn när jag kom

så hörde jag ett skrik eller jämmrande precis som från ett skadad djur 

i skogen

sedan så blev det helt tyst bara så där på en gång 

men det höll nog på i en 3 minuter så länge jag var där 

ja ja jag gick ner mot sjön i alla fall 

och jag trivdes bra med miljön och vädret 

trots att jag kände mig iaktagen 

när jag var klar här så fortsatte jag mot gruvan i riddarhyttan 

samma fina känsla och miljö där tyckte jag 

 

Bilder .....

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2024-09-23 


När jag kom hem igen så gjorde jag lite mat åt mig

både för kvällen och mat lådan till jobbet

och det fick bli makaroner och korv idag med

det är synd om korv ringen ska bli förfarad

 

Hur gillar ni makaroner och korv !!

ska det vara stuvade eller vanligt

själv så kör jag o stuvat då jag har matlåda 

blir som en cement klump annars tycker jag i lådan

 

och här hemma på sotvreten hand diskas det 

utan maskiner 


 


 

3 kommentarer:

  1. ...these images remind me of scenes I see in the Adirondacks. Thanks for taking me along to see them.

    SvaraRadera
  2. The forest reflection is astounding! The soot pic is a little gross for me

    SvaraRadera
  3. Love the refection, it's a beauty.

    SvaraRadera