#1274

 Jag sitter och ser på den gamla goda serien

Polisen i strömstad 

Vet inte men den måste vara ifrån 1980 talet 

Per oscarsson gör rollen som polis mästaren

Gustav Jörgensson utmärkt tycker jag 

Förrvirad och glömsk men lyckas att lösa brotten tillslut

Likt peter falk i rollen som Columbo tycker jag

https://www.svtplay.se/polisen-i-stromstad 

 

Nu var vi ju i Strömstad sommaren 2012 senast 

vi var på väg hem igen ifrån Fjällbacka 

så vi var bara där som snabbast 

dessvärre

För i Strömstad kunde jag ha gått omkring i dagar 

Strömstad är som visby tycker jag

mycket att se där 

 

Vi var dock i strömstad mycket förr i tiden

och då bodde vi på strömstads fritidscenter med husvagnen

dom hade bo där i 7 dagar och betala för 6 

blev säkert lurad på det ändå

men det var ett bra ställe tyckte vi 

Det var där som vi monterade förtältet ut och in 

frugan var inne i tältet och ropa till mig och fråga

Micka ska fransarna vara på insidan av tältet

det var ett gammalt förtält med fransar på

ett orange och grönt tält 

så det var bara att börja om igen 

det var för övrigt första gången vi monterade upp ett förtält

det kom en kille ifrån örebro tillslut och fråga om vi ville ha hjälp 

så det är inte alla som vänder sina camping stolar mot en

och bara tittar på 

det finns dom som är hjälpsamma också 

men dom är få dessvärre

camping gäster är många gånger ett folk för sig 

vi hade inte heller några tält spikar med oss

utan vi fick ta vad jag hade med mig i verktygs lådan i bilen

skruvmejslar tänger hylsnycklar med mera

fick bli tält spikar 

funka hur bra som helst 

det var våran första husvagns semester tillsammans 

ett kärt minne 

kunde skriva en bok om det 

för det började med en magsjuka på mig här hemma

och som följde med mig hela vägen 

via ett stopp i fjugesta hos frugans släktingar där

och inne på ica där

ja det ska vi inte ens tala om här 

 

2012 på väg hem ifrån fjällbacka paserade vi strömstad som sagt 

vi hade lång väg hem så vi kunde inte stanna i strömstad hur länge som helst

pengarna var slut också

för vi hade ju lagt flera tusen på en danmarks resa  som inte blev av

på grund av att bilen gick sönder nere i hamnen i göteborg 

fick lösa ut bilen 2 dagar senare i göteborg av en kostnad på 3,200 kr

plus Danmarks resan som inte blev av 

så hade vi nog blåst en 10,000 kr 

pengar som inte vi fick tillbaka 


Lätt att komma ihåg för 2011 så dog min mamma och olle samtidigt 

på sommaren och under semestern då

och år 2012 så skulle vi ha en riktigt brak semester

var det tänkt !

men det blev inte så i alla fall 

 

Ja det kunde bli en bok om den resan och året också 















 

 


 

9 kommentarer:

  1. ..Mikael, I love the architecture!

    SvaraRadera
  2. You showcased the city very well through delicate composition

    SvaraRadera
  3. Viajando se gasta mucho dinero. Hay que hacer previamente un presupuesto y no salirse mucho de los gastos que teníamos previsto.
    Buena serie fotográfica, de tu viaje. Seguro de que has disfrutado mucho de tu viaje.
    Que tengas una buena semana.

    SvaraRadera
  4. Great photos. I don't know that show. I've seen a few Finnish shows that I have enjoyed - Bordertown and Deadwind. I watched Young Wallander, is it Swedish?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Ananka
      Wallander is a Swedish police TV series
      It is played in a town called Ystad in southern Sweden

      Radera
  5. Sadly, we get hardly any news about Sweden, let alone Swedish television shows.

    SvaraRadera