#450

 

Det var länge sedan nu som jag steg in på Knuthöjdsmossen igen

jag har varit här både vinter och sommar

och vi har campat över här i Husvagnen genom åren

och när jag ändå passerade mossen på väg hem igår

så stannade jag till och vandrade runt den

denna gång så tog jag vänster varvet 

egentligen så är det fritt vilket varv man tar

men det brukar vara det högra varvet man tar

så slippar man möta varandra på dom smala spångbrädorna

för jag trodde jag var helt själv här igår denna sena eftermiddag

Men jag mötte en äldra man som kom med det värsta objektivet jag har sett på en kamera

den var lika lång som en kanon närapå 

Mannen var från Tyskland 

Men han kunde inte Engelska och jag kan inte Tyska språket

Men jag tror vi gjorde oss förstådda i alla fall 

på något sätt 

Han undrade vart fågeln Lom var någonstans

det är det som denna mosse är känd för mest 

men jag fick han att förstå att dom har flygit iväg till varmare länder

Lom ser man här under deras häckning april-maj 

samma här så slog jag ihop bilderna från igår

tillsammans med dom övriga bilderna från Mossen 

alla nya bilder är märkta med New

https://pentaxfoto.jalbum.net/Naturreservat/Knuth%C3%B6jdsmossen/

 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Thank you very much Tom
      It's a beautiful place

      Radera
  2. The gallery is really great. Full of wonderful photography including reflections and treescape. Great work, Mikael!

    SvaraRadera