#424

 

Jag brukar varje semester dra igång nått bygge här hemma

det finns alltid nått på listan att göra för varje år

så lika i år


 Det finns ett garage under altanen som aldrig

har fungerat som ett garage 

vart fall inte som ett bil garage för det har vart för litet för mig

förmodligen så hade dom mindre bilar förr ! 

så jag har haft denna idé länge nu att stänga porten

och för att få bort denna lutning ner mot husgrunden 


 sagt och gjort nu var det för sent att ånga sig


 och en ny ingång blev skapt

efter många timmars slit 

dessa källar väggar är sten hårda

det är byggt för att hålla 

känns i alla fall tryggt för källaren

är väl skyddat för en direkt träff om man säger så

men hur jag än räknade på sten i antal

så räkna jag fel 

som vanligt det räckte bara till hälften 

så idag på förmidagen så åkte vi till stan och köpte mera sten

och mur bruk
 


och är man i stan så passar man på och köper en glass

och kaffe det är ju trots allt semester fortfarande
















 

fick med oss 20 nya stenar med oss hem

det var vad saaben klara av i skuffen


 och nu skulle det bli klart en gång för alla

jag tycker det är jobbigt när man sätter igång någonting

sedan visar det sig att det saknas och man får avbryta jobbet 


så lagom till halv åtta nyheterna på teven så blev det klart 

halv åtta nyheterna var ingen hit att lyssna på 

som vanligt i dessa tider

och i val tider också 

tro att detta val kommer att bli ett smutsigt val i år


nu ska jag bygga en ny dörr för den nya igången

i och med detta så kommer jag få en ny plan

framför huset och få bort denna lutning ner mot grunden

med ett grus lass

 

På vägen hem så lyssnade vi på radion

för en gång skull

hörde en ny artist för mig vart fall

Beth Hart ska hon heta

en artist som jag tyckte om direkt då jag hörde henne

 

8 kommentarer:

  1. ...Mikael, you are a clever guy, this is an ambitious project. Thanks for sharing this great video!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much
      I like her music a lot
      she has a strong voice

      Radera
  2. Fina bilder på blommorna. Det blir nog bra att slippa ha lutning ned till garagedörren, jag har aldrig gillat det när jag kollar på olika villor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony
      jag har försökt att kommentera din blogg men det går inte kommentarerna försvinner
      så här byggde dom förr verkar det som garage och källare skulle vara så lågt som möjligt under husen

      Radera
  3. Not a project I would take on-- I loved the pictures from town and the flowers.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It feels good that it will soon be finished so you can rest a little
      Thank you very much Bill

      Radera
  4. Beautiful images there. I do not know that you are a handy man! So good to have that skillset to renovate DIY truly without any stuff up. The ice cream would be just so good to have

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much
      Ice cream is always good :-)

      Radera