#422

 Nästa semester kort är ifrån den 5 Augusti

nu i Fredags


jag kunde inte ha valt en sämra dag än denna dag

trots att jag vakna vid 06,00 och kollade vädret

på 3 olika väder appar så visade det sig att det skulle vara 

0% nederbörd

Mulet väder men ingen nederbörd 

och en temp som skulle hålla sig av 19+

men det visade sig ju närmare vi kom gränna så var det

ett rejält skyfall och 14 grader varmt 

det är som jag har sagt

dessa meteorologi är enbart fake news 

det visar sällan rätt 


medans mitt sällskap shoppade runt i alla godis butikerna 

i gränna så stegade jag bort till grenna museum 

under ett paraply 

jag såg det som mera intressant än godis butikerna

jag har vart på detta museum en gång tidigare

och sett denna André expedition tidigare

polarforskaren André som seglade iväg med en

luftballong år 1897

då så var det runt 1983-84 jag var här sist

och då fotade jag med en kodak instamatic med kub blixt

Nu så fotade jag hela besöket enbart med min mobil telefon

en huawei p40 pro  

med undantag dom sista bilderna i utkanten av gränna

och jag fick bättre bilder nu med en mobil telefon

än jag fick med min kodak instamatic på 1980 talet


Bilder och album här.......

https://pentaxfoto.jalbum.net/Semester%20album/Gr%C3%A4nna%202022-5%20Augusti


2 kommentarer: