#1112

 Ikväll så blev det final

jag lånade min fru Iphone

En Iphone 12 128gb ifrån år 2020

och jag fotade även med min Huawei p40 pro ifrån år 2020

den med 

Först Iphone bilder


Denna bild är beskuren

i datorn

Här i original






Sedan så tar vi bilderna ifrån min Huawei p40 pro


Bilden beskuren i datorn
Original bilden






Iphone mobilen tar otäckt bra bilder tycker jag

alla mobiler oavsätt märke tar bra bilder i

dagsljus ska man testa så ska man göra det i mörker

eller i sämre ljus 

Alla bilderna är tagna direkt ifrån dom bägge mobilerna

utan att ha gjort nått med dom

bara beskuret en bild av dom bägge 

 

Enligt test sidan dxo mark

så får Iphone plats nummer 85 i deras test

och huawei p40 pro får plats nummer 50 

i del poängen får iphone  127 poäng av 160

och huawei får 130 poäng av 160

den som toppar är Huawei p60 pro mate

 

Men som sagt det är inte illa av dom bägge 

som har snart 4 år gamla mobiler

 

Nu som jag har

så har jag flera intressanta mobiler

i min sko kartong här hemma som jag har sparat

en del av dessa ligger nu på uppladdning

kan nog bli en test av dom också 

bara för att 

2 kommentarer:

  1. ...a number of years ago I thought that phone cameras were a joke, but not today!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mobile photography today is big and wide
      it is used by everyone and is a good compliment to have with you on your hike
      Thank you so much Tom

      Radera