#261

 Nu blir det lite nostalgi igen

Hitta på en vinyl skiva från arkivet under helgen

Kung sune och Göteborgs rockarna

känns den igen

År 1979 eller 78 på midsommar så var dom i säter och i säterdalen

jag var också där

tillsammans med 12,000 andra i parken 

vad jag känner till så är det ett rekord än idag 

Vi fick höra innan vi åkte upp till säter att det skulle bli

ett rejält drag i säter under midsommar 

dom har kallat den midsommar för

den allra sista raggar träffen på ett och samma ställe

det enda som jag mins från den midsommar i parken

var att man stod just still på samma plats

för att det var så mycket folk i parken

och alla dessa belysningar som hängde från

ljus slingor i träden

jag överlevde den helgen 

trots att vi läste i tidningarna när vi kom hem

att det hade varit det värsta stöket

genom tiderna i säter 

Inget som jag märkte av direkt

vi ungdomar och övriga raggare var avstängda

för att komma in på campingen

och vi fick inkvartera oss på en fotbolls plan

i säter 

klart det blev lite av ett kaos av det bara

självklart så överlevde vi den helgen som sagt

men av ett litet bråk eller ett rätt så stort bråk

så blev vi

jag och min kompis

kvar lämnade där i säter

dom andra passade på att dra när vi

var någon annanstans 

så vi fick ta tåget hem i stället

vi kom till stationen och väntade där i en

kur efter banan

och jag mins att jag sade

vi väntar här det kommer väl nått tåg någon gång

och saken var att vi saknade pengar för tåget

men kompisen min hans pappa jobbade

för järnvägen och alla som jobbade för järnvägen

hade ett frikort som dom fick åka på

och det kortet hade min kompis med 

han kanske för anande att det skulle bli trubbel att

komma hem med bilen

men jag fick inte åka på det frikortet

men efter vår förklaring hur allt hade uppstått

så var konduktören snäll att även jag fick följa med hem


Kung Sune jag mindes dig från Säterdalen

och allt omkring den helgen som jag inte tar upp nu



En rätt så cool vinyl skiva att ha kvar i samlingen

4 kommentarer:

  1. ...what a nappy dresser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I think Elvis was wearing a gold suit too
      This band was a great show band on stage.

      Radera
  2. Looks like a fun group with their amusing outfits.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes they were fun a show band on stage
      thanks Bill

      Radera