#281

 Igår på skärtorsdagen så var den dagen

som jag var rädd för då jag var en liten kille

eller en liten knatte

Jo förstår ni

för det var den kvällen på själva skärtorsdagen 

som alla häxorna kom till blåkulla

vi har ett blåkulla i Riddarhyttan vid källfallet

och då så sade alla vuxna att nu ikväll

så samlas alla häxorna uppe på blåkulla 

Idag på själva lång fredagen så var jag till blåkulla

för första gången på 55 år 

för jag var väl en sådär 5 år då häxorna 

var på besök på berget i blåkulla

Men därimot så misstog jag mig idag

det var allt för mycket snö kvar ännu på marken

så bra nog att jag skulle ha haft med mig skidorna 

men det hade nog blitt lite bökigt med dom

upp och ner och kors och tvärs på berget 

Finns även ett gammalt gruv område också på berget

finns även en stuga där också men dit var jag inte nu

men jag var dit med min morfar då jag var liten 

fanns också ett brantorn här uppe på berget  

Morfar min var en av dom som var där på sin tid


 
Mycket snö kvar än på blå kulle berget

här och var





















2 kommentarer:

  1. ...snow could still fall, but we have none at the moment.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Now we will finally get warm so I hope spring comes now

      Radera