#287

 Ljustjärn i Riddarhyttan är en vacker plats tycker jag

det är en av 3 tjärnar i riddarhyttan från istiden begynnelse

var här och badade mycket om sommrarna då jag var en liten grabb

Idag när jag var dit så går det inte att bada ännu

om man nu inte tycker om vinter bad vill säga

det var en varm dag idag solig och en vacker vår dag

på hela 15 grader varmt

Hoppas att det kommer att ta på isen och snön nu till veckan 

så att det blir barmark snart

 

Idag så vandrade jag även förbi ljustjärn och vidare mot

Lienshyttan 

stanna där en stund och prata med Ulla som bor i den lilla

röda stugan vid Hyttan

gick förbi det gamla slakthuset 

och vidare förbi tennis banorna 

och mot reningsverket tills jag kom in igen på leden

tillbaka till ljustjärn


jag kallar dock detta lilla album för ljustjärn bara 

Bilder här.......

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslagen/Riddarhyttan/Ljustj%C3%A4rn/


4 kommentarer: