#267

 

så här såg det ut kl 05,00 här hemma idag

nattens oväder med snö hade kommit

fick börja med att skotta fram en stig fram till bilen 


 samma visa när jag kom hem från jobbet 

som tur var så hade jag en snö spade i bilen till övers 

och den passade ju bra att ha

så man kom in till huset 


 sedan så var det bara att sätta igång att bekämpa snön 

och det var en väldigt tung och hård snö

som var väldigt massiv av sig 

men snö maskinen klarade av den utan problem 


 

och till min hjälp så hade jag min dotter med mig

hon gjorde ett mycket bra jobb hon med med spaden 


 År 2013 så såg det ut så här

av samma dag och datum som idag

4 kommentarer:

  1. ...we have bare ground today!

    SvaraRadera
  2. 77(f) here yesterday. 48 (f) and rain showers with occasional hail today. Much better than all that snow, though.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It will be warmer weather now until next week here with us
      Hope all the snow disappears then
      thanks Bill

      Radera