#262

 Idag så här dagen före

så tog vi oss en tur jag och frugan

Vi skulle till Lisjö marknad och körde över Färna genom skogen

för att vi skulle vara lite av nostalgi 

vi körde den vägen över skogen förr i tiden 

men jag körde fel i vanlig ordning

hur man kan göra det i skogen !

så vi hamnade i kolsva i stället

så vi tog den långa vägen till Lisjö

och då passerar man Hallstahammar före

fick mig då en ide att stanna till där först

Min fru som fyller år i morgon 

och jag visste egentligen inte vad ja skulle hitta på för henne

så jag stanna till där vid åsby trädgård och handel

och sade åt henne du får gå in där nu

och köpa vad du vill

dock under 10,000 kr sade jag 

för du fyller inte jämt ännu 

nejdå så mycket blev det naturligtvis inte

och hon förstår mina skämt 

men det är vackert där inne bland blommor och det gröna 

nya teman har dom för dom olika åren med

I år är det ett hav tema

ute på parkeringen sedan så stod där en golf cab

och det är inte var dag som jag ser en sådan välbevarad och vacker golf

och helst en cab modell 

sedan så blev det Lisjö marknad för inköp av

nya dynor och skydd av ute möblerna

men det verkar ta tid för våren att ankomma i år

det är fortfarande 10-11 minus om nätterna

och nu till veckan så väntas det in ett ytterligare snö oväder 

det är väl det som kallas för april väder

så vinter däcken för sitta kvar lite till på bilen 

























6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Yes indeed
      And some very expensive SEK 70,000 for one
      Thanks Tom

      Radera
  2. It's good that you have times like these together.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes really one should take care of each other
      thanks Bill

      Radera