#834

 Den gågna helgen nu blev en intensiv helg för mig

Tidiga mornar och sena nätter 

Så igår söndag tog jag mig en vilo dag

Idag så skulle jag utföra trädgårdsarbete

Men jag valde att göra i ordning dessa bilder i stället 



I fredags så var jag och besökte summer meet i Västerås


och jag hade förmånen att få bli inbjuden

tillsammans med dom stora grabbarna inom foto

och man kände sig lite liten bland canon proffskameror

och fotografer 

Men det var mycket trevligt 

jag fick ju en första parkett så att säga

jag fick låna en foto väst av en annan fotograf som var där

man måste ha en sådann på sig innanför avspärningarna

 

Ja vad ska jag säga mer om årets summer meet  

det kanske blev det sista i västerås

på grund av detta fiasko som blev av indragna 

och av spärrade crusing led 

dom spärrade av enbart en liten kort sträcka

på lögarängen kanske 1 km

Men denna korta bit slog mitt i prick på hela crusingen

så att den blev förstörd ute på stan 

Tänk bara en sådan liten bit som kan förstöra

en hel helg 

ja dom visste vad dom skulle  spärra av någonstans

för att få störst verkan 

 

Hur kunde det bli så här då 

ja kommunen skyller på polisen

och polisen säger att dom gör vad dom får order om

Men detta är ingen nyhet under 3 år så har det varit detta

tjavs  om summer meet vara eller icke vara

alltså ute på stan 

inte på flyfältet 

Framtiden får utvisa om detta var rätt beslut 

Västerås har redan fått stämpeln sveriges tråkiska stad 

av missnöjda besökare under helgen 

 

Summer meet vs power meet

fyller 40 år nästa år 

det startade 1984 i västerås och då hette det power meet 

och trot om ni vill

men det året 1984 minns jag 

jag kommer ihåg en mörk gata i stan

och att jag såg bländade framlysen

och röda baklysen från bilarna 

och det var hög musik i bilen 

ungefär så minns jag det power meet 1984

 

så personligen så tror jag inte att det blir flyttat

nästa år 

för dom vill väl fira 40 år i västerås kan jag tro

sedan så får man väl hoppas att västerås stad

tar sitt förnuft tills nästa år så vi får tillbaka denna

stora festival på riktigt igen 

 

Mina bilder från årets summer meet finns här i detta album

https://pentaxfoto.jalbum.net/Vehicle/summer%20meet/Summer%20Meet%202023

10 kommentarer:

  1. ...I finally got my car out of the storage today. You saw some beauties.

    SvaraRadera
  2. Lots of beautiful cars, super photos, Mikael.

    SvaraRadera
  3. These gears have their own advantages. Just too overpriced and behind compared to Sony. Unless the fan club fantasy, I have been there done that.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Canon Nikon and sony are in a class by themselves
      The other brands will follow
      I am happy with my Pentax K-5

      Radera
  4. Esas cámara que muestras, deben de pesar un quintal, Es cansado ir caminando largas distancias con ese peso.
    Los focos del coche, te habrá deslumbrado al hacer la fotografía número 1.
    Un abrazo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, they are big heavy cameras
      A strap is a must for them
      thank you very much Ventana

      Radera
  5. Makes me nervous seeing that expensive camera gear balancing on the tire!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it looked a bit dangerous
      I had my camera in strap

      Radera