#852

 Idag så blev det nytt rekord

Idag så blev det 47 mil på mätaren

då vi var hemma igen


Idag så var vi långt in i värmland

och långt hemma ifrån


Målet av denna resa var Brattfallet

Ett fall och en fors som jag har besökt tidigare

men bilderna är borta från den gången 

Nu så kom jag inte rätt i alla fall visade det sig

utan det fallet som jag var ute efter ligger förmodligen längre upp

I Värmland men i samma fors 

Det fallet tycker jag var bättre en detta fall

men detta fall fick duga

Orkade inte köra längre 

 

Och vi detta fall så slutade min kamera att fungera också 

autofokus motorn bara surrar i kamera huset

och låter illa

som tur är så har jag enbart manuella objektiv

Nästan bara ! 

men till ett objektiv jag skulle använda så gick det inte

Nu så kan det vara smuts och fett på kontakterna

på kamera huset

så jag ska rengöra det så får jag se sedan hur det ligger till

Men min pentax har ju varit med sedan 2010

så jag är inte så förvånad om det nu skulle vara slut med den

 

Resan gick bra men det blev för långt och för mycket skog

och dåliga vägar

tänk vad många mil dåliga vägar vi har i landet 

stora europa vägar till stockholm är väl ok

men resten då

Nu är ju min saab rätt så hård i chassit

märks väl i kurvtagning då är det roligt att köra saab

i hög hastighet 

ligger platt efter vägen 

men att åka i normal hastighet på gropiga

asfalterade vägar är ingen höjdare med bilen  

4 kommentarer:

  1. ...I can almost hear the falling water.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Tom
      yes, it roared very well from the waterfall
      There was a lot of water

      Radera
  2. Tråkigt att kameran börjar krångla. Men 13 år och med allt du fotar bör man vara nöjd med den kvaliteten på Pentax.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony
      Men igår kväll så gjorde jag en service och tvättade rent kontakt ytorna
      och vips så fungerade det igen
      och jag som trodde att jag hade ett bra skäl av att få köpa en ny kamera
      men jag får klara mig ett tag till med denna modell

      Radera