#842

 Är hem kommen från en liten mini semester

nu ikväll 

har varit i två dagar och besökt sonen i norra Uppland 

Blev en hel del bilder därifrån 

och jag har nu ett helt parti bilder som ska ses över 

En av dagarna när vi var ute och åkte fick ja se en vacker gammal sten kyrka

Inte så ofta man ser dom om man inte är ute på semester turer 








hade innan vi åkte iväg hemifrån

packat ner en hel del objektiv i väskan 

men som mest så använda jag mitt kerlee objektiv

ett 35 mm 1,2

Manuellt så klart 

en dag, igår nämligen så var jag tvungen

att använda ett mindre bättre objektiv 

ett pentax 18-135 

ett objektiv jag använder sällan

men det är väder skyddat som kamera huset är

på min pentax 

för igår så var det ett fruktansvärt regnande med åska

då jag var på ett slott och foto 

då kommer dom väder skyddande sakerna tills sin bästa sida

 

Just nu så har jag ett objektiv ligger och väntar

på posten att hämta ut 

ska hämta ut det i morgon tänkte jag 

 

 

10 kommentarer:

  1. The stone church is very nice and a beauty.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Bill
      A beautiful little church

      Radera
  2. ...Mikael, the stone work is gorgeous!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      I like these churches very much

      Radera
  3. That red tower/building is really special!

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is the bell tower of the church
      Thank you very much Roentare

      Radera
  4. It really is a lovely church!!

    SvaraRadera
  5. Vienes de tus vacaciones, con la cámara replta de fotos. Me gusta mucho las paredes de piedra de la iglesia.
    Un abrazo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Miradas
      The camera was full of pictures when I got home
      A hug

      Radera