#320

 

I fredags så körde jag igång denna maskin igen

Världens slöaste subaru brukar jag kalla den 


 Brukar inleda med att köra av gräsmattan med mossrivare 

det ger gräsmattan en fin hård yta när man får bort höst gräset

och mossan  

Har för mig att smhi hade gett en prognos av vackert väder

under förra helgen 

dock av lite lätt regn under lördagen

Men det blev svårt att kratta i motvind under fredagen 

och kallt blåste det tyckte jag 

en kall nordlig vind
 

och Lördagen regnade och blåste bort

Smhi är inte så bra på rätt prognoser av väder

trots att dom har fått nya super datorer som blev hårt

kritiserade att dom fick så dyra maskiner som ska spå väder

men dom har koll på att vi kommer att gå mot en ny istid

först så kommer det bli varmare på jorden

sedan så blir det kallt och is

eller om det var tvärt om 

ja den som lever får se

jag för min del brukar kolla av vädret då jag vaknar 

för mig spelar det ingen roll

men jag tycker synd om bönderna som verklligen vill ha rätt prognos av väder 


Lördagen regnade bort som sagt 

då passade vi på att åka ner till storstan och besöka den för en dag

vi tog en lunch på Ikea 

och på tal om Ikea så hade dom lovat som många andra att bojkotta

Ryssland  på grund av händelsen

men dom fortsätter att göra affärer med Ryssland i det tysta 

https://marcusoscarsson.se/just-nu-ikea-bryter-lofte-om-bojkott-av-ryssland/ 

och det tror jag att fler företag gör i det tysta

för hur det är så klarar sig inte världen utan Ryssland och Ukraina tillgångar

så värst länge snart 

snart så stannar allt

Kina tappar export Usa har hög inflation 

ja det håller på att braka samman halva världen 


 och jag tror inte att det hjälper att hoppa hage heller

Men jag hoppas fortfarande att Biden och Putin kan

träffas öga för öga och lösa detta problem 

och det är väldigt väldigt snart  

I denna trapp på ikea gick det väldigt illa för mig en gång
 jag hann inte fram till toaletten 

men det löste sig som det heter


Frugan köpte lite nytt tyg för sommaren 

hon är en riktig klippa


Trots att jag saknar vår stora volvo  

så går det att få in en hel del i vår lilla saab

Söndagen så var det vackra vädret tillbaka igen

och det skulle bli 19 + sade smhi tidigare i veckan

vi hade 8+

och hård blåst



Men ett vackert maj väder hade vi




 

och jag körde klart det som var kvar och det som jag orkade för stunden 

jag tog helt slut i kroppen och fick en väldigt kramp

i höger armen som var svårt att inte känna av

nu är det en gräsmatts remsa kvar på sidan av huset kvar 

som jag kommer att ta då det blir bättre väder

för just nu idag så har vi höst igen

regn kallt och blåst 


Härligt att vi går mot sommar snart igen

bäst att passa på att njuta för det går fort över

vid midsommar så vänder det igen 

 

Tydligen så går det bäst att blogga med Firefox för mig

Microsoft edge gillas tydligen inte av google

och jag gillar inte google chrome i stället 


4 kommentarer:

  1. ...I didn't know that Subaru made mowers.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Only the engine is from subaru
      thanks Tom

      Radera
  2. Jag brukade också ta en kraftig mossrivning på våren, mattan blir jämn och lättklippt. Subaru som gräsklippare var nytt för mig. Snygg skottkärra, ser stabil och behändig ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony
      Skottkärran finns på biltema och jula den är rymlig och bra

      Radera