#315

 Nu är det sköna dagar i maj

och jag har bockat av en måsta göra sak från min lista idag

nu är det bara resten kvar 

Idag så var jag till kyrkan och jord brukade där en stund nu ikväll

har ett antal gravar som jag sköter 

men idag så var det inget roligt att jord bruka som det brukar vara

när våren kommer 

nej jag tyckte mest att jag muttrade och svor för mig själv

då jag fixade till gravarna 

varför vet jag inte 

kan hända att jag var trött efter jobbet

kan hända att jag var stressad av alla måsten nu på våren 

som ska göras helst idag men helst igår 

kan hända att jag bara var hungrig på kvällsmat

men nu så är det klart vart fall och det känns bra tycker jag






och allt är ju bättre utan krig tycker jag vart fall

och det tycker även Brasiliens president kandidaten i Brasilien 

Lula da silva

han tycker att det är både putins och zelenskyj fel och är lika skyldiga

båda två till kriget 

och det handlar om att Ukraina valde att förhandla med Nato

i stället för Ryssland innan kriget bröt ut 

och han tycker även att Biden skulle ha försökt att prata med Putin

innan kriget 

det är det som man förväntar sig av en ledare avslutar han  


Och i morgon så ska jag till att fortsätta att jord bruka 

då blir det gräsmattan här hemma som ska köras upp med moss rivning 

det blir en fin och hård gräsmatta efter det tycker jag

och som blir lätt att klippa resten av sommaren 

 

2 kommentarer:

  1. ...there's always plenty of work to do in early spring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes indeed it is a time of year when everything goes fast
      Thanks Tom

      Radera