#311

 Äntligen sommar


Ja inte sommar riktigt ännu enligt kalendern

Men det var nu dags igen för en turné med bilen igen

och denna gång så skulle färden gå till Sala

Sala brukar ha den årliga premier lagom till sista april och valborg 



vi samlades vid sibylla i Fagersta 

och tillsammans så blev vi 10 bilar som körde tillsammans

till Sala

vi kom iväg lagom runt 16,00 däromkring 



Första stoppet blev redan vid Engelsberg bruk

då hade vi nästan bara startat 

men så är det ibland


en av bilarna var så pass låg så den gjorde en

potatis fåra efter kofångaren i gruset 

självklart så rakade vi igen fåran efteråt 


En haj bil med en mycket påkostat luftfjädring system i bilen 

det var kranar och manometer och klockor i bilen

så jag sade till ägaren av bilen att det är värsta ubåten du styr  

jag gillar denna stil av bilar 

det är dom roligaste bilar och ägare till bilarna 

mycket lättsamma och enkla att ha och göra med 

och det påminner ju så klart från min ungdom 

fin/puts bilar var aldrig intressant av mig på min tid 


Mot sala igen

Det kom fram ett par man och kvinna och var i ålder ca 75-80 år gamla

dom tyckte det var så kul att vi samlades oss så här

och hade roligt 

och jag sade tack så klart och tyckte det var roligt att dom tycker så 

Men vi kan vara hög ljuda av oss med musik och tal 

men vi bråkar aldrig och vi vill bara ha roligt tillsammans

så även dom tyckte om detta

sånt värmer då man får höra sånt 

och inte bara läsa tråkigheter i media 


strax före sala så blev det ett sista stopp innan vi var framme 



Då hade resan tagit ca 3,5 timmar

det vara bara jag som använder skinnväst nuförtiden 

det är inte så vanligt på dagens raggare numera

men kompisen min fick låna min skinnväst för en bild av dom båda

jag klär mig fortfarande som jag klädde mig för 35-40 år sedan 

jag använder mig av classic old style fortfarande av kläder

och jag ser väl inget annorlunda ut då jag inte åker

ut med bilen 

utan jag brukar ha på mig skinnvästen och jeans även på vardagen 

om jag ska någonstans 

det kom fram två tjejer från Värmland som åkte med i en annan bil 

dom två tyckte jag såg så cool ut så dom villa ha en bild på mig 

och dom sade att det vara bara jag som såg ut som en riktig raggare

kul att höra 


  och tillslut så landade vi i sala 



mycket bilar mycket folk och polisen gjorde ett bra jobb 

och som inte blockerade allt för mycket

utan höll en god och säker kväll 

tog vägen över Västerås och släppte av en kompis där

som hade fått lift till sala men inte hem 

käka en hamburgare i Västerås

och vi var lagom hemma igen 02,30 

Nu ser vi fram i mot nästa turné

men det är inte roligt att tanka denna sommar

runt 120 liter i tanken landar väl runt 2,500 i dagens pris 

men det blir just aldrig för dyrt att tanka  

för det är ju ett måste och det vet våra politiker också 

tänk vad pengar vi drar in till statskassan med våra stora bilar 

vi skulle få rabatt på bensin priset 

4 kommentarer:

  1. ...I haven't started my car yet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I hope soon you will ride with your car too
      Thanks Tom

      Radera
  2. Jag gillar dessa lite dokumentära bilder och text från en kväll i och runt en bil.

    SvaraRadera