#1287

 Jag åkte förbi denna plats idag också

men idag så missade jag dimman 

jag tog en sov morgon idag 

och dimman försvann 

både på mig och ute 



Min fru är hemma ifrån jobbet sedan 2 veckor tillbaka nu 

och är inne på sin 3 vecka snart

Han har fått en fruktansvärd förkylning som inte går över 

Hon sökte läkar hjälp förra veckan och fick en tid då

det kostar 170 kr som ni vet

Jag satt kvar i bilen och vänta

Hon kom ut på mindre en 2  minuter sen var det klart

med det läkar besöket 

Läkaren hade sagt att det är en vanlig förkylning bara

trotts värk i öra och hals

så tog han inte ett beslut på en provtagning 

utan det var klart på mindre en 2 minuter som sagt 

Hon var hemma även denna vecka och i fredags

så gjorde hon ett nytt försök med en annan läkare

Han tog vart fall prover på min fru och sänkan ligger på 179

i värdet 

för min frus hosta dag och natt ska hon få komma till

en röntgen nu nästa vecka

för lungorna hade ett konstigt ljud ifrån sig

och det är ju klart att man kan vänta en vecka till för att få ett svar

om det är fel på lungorna

vi har ju inte så bråttom med att få veta det

och att få bli bra igen 

Men denna läkare fråga i vart fall om min fru

går på sjukgymnastik !!'

vad har det med detta att göra kan man fråga sig

Nej som ni förstår så kan man inte ha det så här 

detta är nog inget unikt

det går nog till så här på landest vårdcentraler nuförtiden

och man kan fråga sig om inte läkare idag

behöver lämna in in ett CV innan dom får jobbet som läkare 


Det är nog bara privat vården som fungerar idag 

jag får hoppas på det i alla fall

för det är dit vi ska söka oss nu i en annan kommun

1 kommentar: