#1303

 Igår så använde jag den lilla samsung kameran igen 

trots sin ålder och det enkla standard objektivet

så tycker jag den presterar bra 

och enkel att ha med sig 

den får plats i en stor ficka i jackan 

Jag var inte långväga hemifrån direkt 

utan jag höll till i riddarhyttan och i bäcka området 

Bäcka området är ifrån min uppväxt och barndom

så där hitter jag bra 

Det råder ju älg jakts tider nu 

vad det nu ska vara bra för 

vart finns älgen kan man fråga sig 

finns jaktlag här hemma som får dela på en älg 

fäller det ena jaktlaget en älg då får grannan i det ena jaktlaget

inte fälla någon och vice versa

Inte för jag såg något jaktlag eller skyltar igår 

utan enbart 2 stycken jägare vid sina bilar 

som funderade vart dom skulle gå någonstans 

Men jag höll mig till sådana platser där det inte råder jakt 

i utifall perspektiv 


Jag började vid kopparverket

där finns allt jag som jag är intreserad av i motiv 

och när jag var klar här så åkte jag vidare

efter jag hade hittat på min bilnyckel som försvann i skogen här

då jag gick på skogs toaletten 

så måste den ha ramlat ur min byxficka 

men jag fann den igen efter en tids letande som tur var 

 Bilder......

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2024-10-19 


 

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Thanks so much Bill
      It was a lovely morning

      Radera
  2. Jättefin bilder på ditt Jalbum. Nu vet jag inte hur mycket du redigerar dina bilder men Samsung kamera levererar bra tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony
      Den påminner om min samsung gx 20 kamera som jag inte har kvar
      svårt att förklara men den ger en annan ton i bilderna än min pentax
      vad gäller redigering så använder jag affinity för kontrast
      och photoscape för rätning och skärpa av bilderna
      kan tycka själv att affinity ger för mycket av allt än dessa program som ligger i linux som gimp och rawtherapee

      Radera
  3. They are great photos Mikael. You had a good day for it. It is great seeing the leaves and the photos on the lake with the reflections are amazing.

    Are you and your wife feeling better now?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much ananka
      We feel a little better but not great

      Radera
  4. ...I love the road running through the forest!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      The road to the copper works

      Radera
  5. Has hecho unas buenas fotografías y no has tenido que cargar, con demasiado peso.
    Un abrazo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Miradas
      The camera is very small and light

      Radera