#1299

 Lite skitprat bara för en stund


Först

Det är höst nu här hemma på sotvreten 

och jag ser jobbet jag har framför mig varje morgon när jag tar en kopp kaffe

i köket

För jag är hemma från jobbet sedan förra torsdagen 

ja det var bara en tidsfråga innan jag skulle bli sjuk också som min fru är

Hon är inne på sin 3 vecka nu 

Vi är båda svaga i kroppen och känner oss utmattade 

vi har konsterat att det måste vara corona vi har i kroppen 


Som konstaterat så sökte frugan vård för sin ohälsa

på vårdcentralen här hemma

2 gånger med utan hjälp och åtgärd ifrån läkare

hon fick själv säga åt dom att ta prover

som blod sänka bland annat 

det var inte bara så där att det ska dom ta automatikst 

nej här nere hos vårdcentralen så får man själv

säga till vad dom ska göra med en när man kommer dit

jag själv har inte ens tagit kontakt med dom

det har jag avrått under lång tid nu

annat än då det är inbokade provtagningar

Till sitt svar i måndags då frugan var ner igen

för att hon inte känner sig bra ännu

efter 3 veckor så fick hon svaret av läkaren

att han själv har vart dålig och förkyld i drygt en månad

men jag jobbar i alla fall

så sade läkaren till min fru i måndags 

på en knagglig svenska 

Naturligtvis så kan vi inte ha det på detta vis

som en svensk skattebetalare förväntas man få bra vård

så idag har vi sökt oss bort ifrån denna vårdcentral

och blivit listade på en ny vårdcentral en privat sådan 

Hoppas på bättre vård där i framtiden

och vi ska lägga in en överklagan på denna vårdcentral

inte för att det leder någonstans för det vet jag

min överklagan för några år sedan ledde ingenstans

annat än vårdcentrals chefen blev förbannad på mig 

*

ja som sagt jag har vart hemma sedan i torsdags ifrån jobbet

och förväntas att vara tillbaka nu på torsdag igen på jobbet

annars så måste jag börja söka läkarintyg och sånt

och det orkar jag inte med 

sedan så kommer mitt jobb här hemma allt för mycket efter 

har hur mycket som helst att fixa och dona med

här ute i trädgården innan vintern

det här är nog ett rekord för mig att vara sjukskriven så länge

i vart fall så var det längesedan

kan ha vart då jag skada mig knä av min artros

då jag vandra leden färna leden för 2 år sedan

*

Igår kom jag på en sak då jag tittade på teven

programmet bonde söker fru som visas på tv 4

är ett program som jag aldrig har sett eller följer

ser det via reklamen och i vinjetter på tv

men det måste väl ha rullet på i svensk tv nu i en snart 10 år

eller nått eller vad säger ni !

Alltså bonde söker fru i 10 år

har vi ens så många bönder kvar i sverige idag 

kom inte ihåg vad LRF ordförande sa i ett program på teven tidigare

men lades det inte ner 10 bondgårdar i sverige på ett år

eller nått sånt för att det är inte lönsamt att vara bonde

i sverige längre

Mjölken är billigare ute i europa än i sverige 

Ändå så visas programmet bonde söker fru fortfarande på tv

vart får dom tag i alla bönder någonstans 

jag säger så här

programmet är fake 

det är helt vanliga personer som spelar bönder 

*

och äntligen så händer det 

nu äntligen så kommer det upp på agendan

att det är skogsbolagen som vill ha bort älg ifrån våra skogar 

det har vart och är fortfarande en tystnads kultur som råder

men nu så kan dom nog inte tystas längre 

https://www.tv4.se/artikel/4MU5n79yuZfJdP0dqNYXHk/sa-pressar-skogsbolag-jaegare-att-skjuta-fler-aelgar-foer-jaevligt

Det är detta som jag har påstått under flera år nu att det måste vara så här

men dom har kommit undan med att det är vargen som äter upp älg

nu har dom inte ens tagit upp namnet varg på länge

Nu när älg stammen är bort skjuten ifrån skogen

kommer det bli likadant med björnen också 

och varg och Lo 

och kalhyggen fortsätter så rovfåglarna och ugglorna försvinner dom med

så här blir det när man man ska söka efter ett nytt bränsle till fordon

och det blir för dyrt att köra diesel olja och bensin 

då börjar man ta skogen i stället 

men älg äter upp skogen för skogsbolagen

därför måste älgen bort ifrån skogen 

fri skjutning på älg så löser man problemet 

*

Jag håller med denna parkvakt ifrån afrika 

som sade så här i ett program

det värsta odjuret på jorden det är människan 

 

3 kommentarer:

  1. ...I hope that the two of you feel well soon!

    SvaraRadera
  2. Gorgeous leaves, loving the colours. :-D

    I hope you both feel better soon. The state of health care over here is shocking! There is another strain going around too and it is all over the news.

    SvaraRadera
  3. Las hojas parece una alfombra, por la que se puede andar con toda comodidad.
    Un abrazo.

    SvaraRadera