#1310

 Jag hade ett dåligt bil batteri i bilen idag

tidigt i morse var det slut till 110%

och bilen gick inte att starta så klart

konstigt nog så är det ett nytt batteri sedan i vårast

Nu på eftermidagen så var jag ut och ersatte det med 

mitt reserv batteri som har vart på underhålls laddning 

jag brukar ha 2 stycken batterier som jag skiftar med 

och vi är ju inne på vinter tid nu 

det var varken jag eller min fru berädd på i morse

vi hade glömt bort det 

Men då blir det ju mörkare ute på kvällen och fortare 

men jag tog bilen en sväng på slingrade grusvägar här hemma

för att se om batteriet reserv klarade sig 

och jag fick med mig några bilder hem igen

och mest så var det nog för att jag skulle få med mig några nya färska bilder med mig hem av min tur

för nu så testar jag Linux Mint senaste version 

linux Mint 22 wilma heter den 

Några nyheter och förbättringar har jag märkt till det bättre

och även en högre säkerhet har dom lagt på denna version 

i form av flatpak program 

Nu så måsta alla programmen vara certifierade för att kunna laddas ner

från deras app butik bland annat

sist jag var här i denna lilla skogs sjö

då åkte jag moped en sommar förbi





 

jag kan tycka att det är lite väl sent på året

att stränga upp hö för tork

sedan så höll jag att köra av vägen

ni har väl sett att jag har klagat på det lilla älg beståndet 

men rätt som det var så fanns den där 

älg måste väl vara hur dumma som helst egentligen 

för i stället för att ta skydd så stod den där blickstilla 

och titta på mig 

visst jag stod utanför bilen och fota 

den såg och kände av mig så klart

ja menar det är ju helt klart hur enkelt som helst att fälla denna älg

med en kula nu under älg jakten 

jag ropa på älgen att gå in i skogen och ta skydd 


 


Hoppas att denna älg stackare 

klarar sig ifrån jakt lagets kula 

5 kommentarer:

  1. ...Mikael, these are gorgeous images. A good battery is important for winter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      I am prepared with 2 batteries

      Radera
  2. These are stunning Mikael. I really love what you have done and the colours in the photos :-D

    Car batteries yes! I had a K12 Micra and something kept draining the battery so had to carry a jump starter machine with me everywhere. Turned out it was the faulty boot so got that sorted and it stopped draining the battery. I liked the car and do miss it. I still see a few on the roads over here.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much ananka
      Cars are strange things
      a lot that can break

      Radera
  3. Super shots, Mikael. Hope the batteries will last through the winter.

    SvaraRadera