#283

 

Hånka scaktet ligger i bäcka bakom gruvan

och spel huset

Spel huset skötte hissarna i gruvan av en spel mästare

som dom kallades


 Här i scaktet så ligger nästan alla min morfars gamla saker

efter vi hade städat hos han efter sin bortgång

vi lånade en lastbil från hanson och larson 

en byggfirma på den tiden 

bland annat så ligger det här nere en piano flygel som hade stått

på herrgården här i Riddarhyttan 

och som Morfar min hade fått i en gåva  av bolaget 

för tack för alla tavlor som han hade målat

av Riddarhyttan historia

självklart så ligger här mycket annat skrot

även från gruvan skulle jag tro 

 

och vad jag tycker om sånt här

att det är ju helt förfärligt  

det är tur att återbruken kom till på senare tid  

 

Men detta i dagens och år 2022

är ännu mera förfärligt 

det är detta

Lite sopor i ett gruvhål är ju ingenting mot detta

 

Det förfärliga är ju att polisen här i Sverige
är i underläge fortfarande mot våldet 
det ger mig vart fall en osäker tanke och framtid mot 
vår trygghet och frihet 

4 kommentarer:

  1. ...people don't seen able to behave in a civil manner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I think it's a troubled time
      Law and order must be followed
      This must not happen

      Radera
  2. Violence gets you nowhere except in trouble plus innocent people can get hurt too.

    SvaraRadera