#286

 

 

Bara för att jag inte ska lägga någon röst i årets val

så betyder det ju inte att jag kan kolla vad jag står i frågorna

av en ren nyfikenhet 

Konstigt ändå med detta testet 

Jag har alltid haft SD som en klar vinnare genom tidiga år  

för jag tycker faktiskt att SD ligger på många bra saker

och frågor 

och SD är väl det partiet som är det ärligaste av dom alla

dom törs tala i klar språk i många frågor

Men nu så ligger jag ju till vänster i mina tankar 

och hur kan jag då gilla SD som står längst bort

i andra sidan 

ja det är det som är politik

samtliga partier

ja nästan om man räknar bort det som är i mitten på 5%

har något bra i sitt parti program

bara för att jag står på dom svagast sida 

och gillar arbetarrörelsen som är idag

enbart historia och ett minne blott dessvärre !

så låser jag inte fast mig på den ena kanten 

bara för att det ska vara så enligt historien  

 

Skulle tro att det blev en sådan stor vinst för mig

hos vänstern

det var nog frågan om vinster i skola

och äldreomsorg 

i dessa frågor om vinster det är jag helt i mot 

dessa vinster det ska vår äldre omsorgen och skola få ha kvar

anser jag    

Instressant även att jag står så långt bort ifrån sossarna 

men jag är inte så förvånad över det !!

 

SD vann nog över mig av frågorna av kärnkraft

och skattefritt för pensionärer

och en del andra frågor med så klart   

så varför inte slå ihop V och SD till nästa val

inte mig i mot

2 kommentarer:

  1. Jag kan också känna att alla partier har något som jag gillar. Ibland blir det som du visar de så kallade ytterkantspartierna som får högst staplar. På något sätt kanske det visar hur lite det egentligen skiljer mellan de olika partierna. I debatter vill de gärna få oss att tro att det är avgrundsdjupa skillnader, vilket det säkerligen inte är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukat tänka så här
      sätt alla parti ledare i samma bastu med varsin öl
      då talar nog alla dom samma språk :-)

      Radera