#1131

 Långfredagen

Världens Tråkiga dag 

så långt till påskafton 

så tyckte man som barn 


Klockan fem i morse så var jag igång

ja närapå vart fall 

jag sover inte så mycket längre

5-6 timmar om natten och ibland mindre 

tänkte jag skulle prova på en ny stig idag att vandra på 

och åkte i väg för att göra det här hemma



Men våren vill inte riktigt komma ännu

och snön ligger kvar på den kalla marken ännu 

som i ett täcke 


då beslöt jag att jag åker vidare mot skräddar torp

i stället 

och så blev det för idag

Tranorna och Svanar har kommit i alla fall 

så ett litet vår tecken är det 

men vandringen för vänta en månad till 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2024-03-29

8 kommentarer:

  1. ...Mikael, I wish you and your family a Happy Easter.

    SvaraRadera
  2. The sceneries are similar to snow river national park here

    SvaraRadera
  3. I wonder what sort of bird is on the roadway---

    SvaraRadera
  4. La primavera es cambiante. Aquí ahora llueve y ha vuelto el frío. Cuando de nuevo salgo el sol, nos tendremos que poner en manga corta.
    Feliz domingo de descanso.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The weather is and can be strange at times
      they say we will get snow again this week
      Thank you very much Ventana

      Radera