#1104

 Nedgradering

 

Igår så var jag till banken

Jo jag var tvungen att begära hjälp av banken för att få igång

mitt bank id på mobilen 

Jag hade kö lapp nummer 60 på banken

det var 10 före mig 

och jag hörde att minst hälften av dessa ville ha hjälp

med sitt bank id 

så man var dock inte själv som jag trodde först 

 

Men man får åka 5-6 mil till banken 

beror på vart man väljer att åka 

för banken här hemma blev för dyr att ha kvar 

såg att våran bank som vi har

gjorde en vinst på 44 miljarder 2023

klart att dom måste spara pengar då 

 

och jag var även tvungen att få ut en ny säkerhets dosa

ifrån banken för våran gamla tillhörde museum nu

sa dom på banken 

det var genom den nya dosan som jag fick igång mitt bank id

så det var ju bra att jag slapp kosta på mig ett pass

för 500 kr för ingenting därefter


och jag var även på tvingad att plocka fram min gamla

Huawei p20 pro som är godkänd av google 

för att få bank id att fungera


Min Huawei p20 pro från 2018

behövde ett nytt batteri och det fick den

plus en nytt fodral till den 

idag så är den som en ny mobil igen 

inga repor eller skavanker på den 

på grund av att jag sköter om mina mobiler 

 

Men visst jag hade tittat på nya mobiler också 

men då ska man låsa sig under 3 år igen

och jag tycker det att det är rätt så skönt att inte

vara låst till någonting 

och skulle jag ha en liknande mobil

som min huawei p40 pro

i prestanda och kamera

ja då hamnar man på 15,000 och uppåt för en mobil

 

Därför så nedgraderade jag i prestanda 

och valde att plocka fram min  gamla huawei i stället 

kallas för att man återvinner gamla saker

för i stället köpa nytt för klimatet skull 

 

Men den kan fortfarande fota helt klart godkända bilder

tycker jag trots att den är snart 6 år gammal mobil

stanna efter vägen hem igår och prova den

i den dimmiga dagen igår 


 







klarar foto med zoom också

hyggligt

ja den får hänga med tills jag finner

nått annat lämpligt och roligt att fota med 

4 kommentarer: