#1110

 Jag har sagt det tidigare

och jag säger det igen


Mobil kamera tekniken har nog kommit till sitt slut

vad dom förmår 

för cirka 6-8 år sedan 

Nuförtiden så gör dom reklam hur mycket

 bättre dom olika märken 

har blivit på foto

varje ny modell som släpps har blivit bättre

men det går förbi mig 

Visst nu är det AI som gäller i mobil kameran 

det är den nya grejen 

Men jag menar optikst 

Sent igår kväll när dom flesta hade gått i sin sömn

hemma då tog jag mig en promenad runt här i byn 

och fota med min 6 år gamla mobil

en huawei p20 pro 















Och idag lite tidigare när jag var till affären

så gjorde jag en liten tur igen

för att testa min lite nyare huawei p40 pro

den är bara 3 år gammal






 och jag märker dock inte så mycket skillnad

på dom båda mobilerna 

kan hända att bruset är inte lika mycket på p40 pro

som på p20 pro

p40 pro har ju en större sensor i sig 

vid vinkeln är också bättre på p40 pro

ska även testa med en iphone nästa gång 

jag är rätt så intresserad av mobil foto 

4 kommentarer:

  1. ...I find my iPhone easy to use for wide shots and use it regularly.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Very good iphone is a nice mobile
      my wife has an iphone
      Thanks Tom

      Radera