#1127

 Igår lördags så vakna jag halv fem på morgonen

jag kände att något var fel

och mycket riktigt så var det så

det var kallt inne och pannan hade stannat under natten

klädde på mig och åtgärda det 

Senare strax före sex på morgonen så var jag på väg i bilen

körde mot Västerås och skulle till Ängsö naturreservat 

Rätt så precis efter 10 mil körning så var jag på plats

och var framme vid Ängsö slott parkering

denna plats är rätt så okänd för mig 

visst jag har vart här tidigare vid slottet bara och skrotat runt 

men aldrig vart ute på reservatet 

ska finnas tre olika rundor där

jag tog den mittersta rundan  som börjar vid slottet

Prästgårds rundan  eller nått sånt heter den leden 

den skulle vara 5,5 kilometer lång att vandra

men jag fick det till 7,71 kilometer när jag var klar 

När jag var framme här vid denna skylt

så hade jag averkat 4,7 kilometer redan

det är inte ofta dessa leder stämmer i verkligheten 

hur långt det är har jag med erfarenhet erfarat genom åren 


Leden är mycket lätt att gå på och går igenom skog och betes marker

berg och sten finns och vid denna tidpunkt på året

så var det delvis mycket halt på dessa stenar och berg 

och än så länge var det mycket blött i marken av lera 

men det finns mera här i Ängsö att utforska

ett fantastiskt vackert naturreservat tycker jag här i Mälardalen

denna vandrings dag var min första av denna säsong

hoppas att mitt knä håller för flera gånger i år

https://pentaxfoto.jalbum.net/Naturreservat/%C3%84ngs%C3%B6  


Just nu så sitter jag och skriver under windows 11

känns väldigt okänt och nytt för mig 

och bara därför att Gimp krascha under linux mint

efter en uppdatering 

då blev jag lite sur och vände mig till windows i stället 

8 kommentarer:

  1. Nothing beats getting the shoes wet and dirty. Walking in the woods is so much fun.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolutely wonderful
      and it will soon be nicer when the weather gets warmer
      Thanks roentare

      Radera
  2. ...I LOVE the tunnel of trees!!!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att avstånden stämmer stämmer på vandringsleder. Fina konstnärliga bilder du fotade.

    SvaraRadera
  4. Roentare has a good comment above. I can't walk as much as I used to, but I do what I can.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Same for me my knees are getting tired of me
      Thanks so much Bill

      Radera