#1117

 Ikväll så plocka jag fram en gammal bort glömd

Mobil ur sin original låda 

En iphone 8 64gb från 2017

Det är min fru gamla Iphone

Klart den fick följa med ut ikväll på min promenad runt byn













Det är inga bilder som jag kommer att spara på

helt klart den sämsta som jag har provat än så länge

I dags ljus helt okej

Men i mörker nej

Men det finns en förklaring

Apple och Iphone hade inte som mål

att vara bäst på mobil foto 

det har kommit senare på modellerna Iphone 14 och 15

dessa modeller har blivit riktigt bra enligt tester  som jag läser 

Iphone hade väl inte foto som sitt främsta val i början

utan dom tyckte annat var viktigare med en mobil

Vad ! det vet jag inte

Foto mässigt med denna mobil iphone 8

kan nog gemföras med en Nokia N8

Möjligtvis Nokia N95

6 kommentarer:

  1. ...I have rarely used my iPhone at night.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's exciting to test them in all lights, I think
      Thanks Tom

      Radera
  2. Night light is so special.

    SvaraRadera
  3. Prefiero hace las fotografías con una cámara, que utilizando el móvil. eso no quiere decir que no haga fotos con el móvil, para mandar inmediatamente a mis amistades.
    Feliz fin de semana.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I shoot with what I have with me at the moment
      and often this happens with a mobile phone that I always have with me
      Thanks Ventana

      Radera