#1122

 Blindtest

Ja för att få lite rätsida av detta

så fick jag för mig nu ikväll att göra en

blindtest av min pentax k5

och min mobil huawei p40 pro i mörker foto 

på min pentax kamera monterade jag dit

mitt finaste och dyraste objektiv som jag har vart fall

ett sigma 18-35 art fota mestadels med bländare 1,8

och iso 3200 

det fick gemföras mot min mobil huawei p40 pro 






















Inga av bilderna har efter behandlas

utan dom är tagna direkt ifrån kameran och mobilen

för att få en så rättvis behandling av dom båda

 

4 kommentarer:

  1. ...some I like better, but I'm not sure if they are from the camera or the phone.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      It was a test of blind tests
      But the first pictures of the two, the camera was the first picture and the second mobile picture

      Radera
  2. Me imagino, que la de la cámara, son las que lucen mejor. Aunque hoy día hay unos móviles bastante caros, que hacen muy buenas fotografías. Personalmente, prefiero fotografiar con la cámara que con el móvil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Ventana
      the first picture of the two in the series is from the camera and the one below from the mobile phone

      Radera