#1219

 Jag har mycket här hemma om dagarna att jobba med

Idag så har jag tagit ner en jätte stor fläder buske som var ett träd

bland annat 

och det ska malas upp till flis som jag sedan sår över trädgårdsland

tur man har semester fortfarande så man hinner med allt


Men den 5 dagen på Gotland så blev det en del besök på kyrkor

och kloster Roma kloster bland annat

som man kan läsa om här

https://sv.wikipedia.org/wiki/Roma_kloster


och jag blev även utslängt ifrån en kyrka

det har hänt 2 gånger nu

den första gången så var det i Askersund kyrka

där så skulle Putte Vickman spela och dom höll på att förbereda sig

och nu så var det på gotland vid gammelgarns kyrka 

där så skulle det också bli något uppträdande 

så jag var inte välkommen där heller som turist 

men å andra sidan så var det inte så intressant där heller

jag tyckte att denna kyrka var rätt så klen av utrustning på insidan

men jag tog två bilder i alla fall

och som jag sade till dom där inne

jag tar två bilder så försvinner jag

är det ok fråga jag

men jag fick inget svar tillbaka ifrån dom 

Jag sade vart fall till dom 

att i en kyrka är väl alla välkomna

men jag fick inget svar då heller 

sen gick jag ut ifrån kyrkan

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Gotland/Day%205

10 kommentarer:

  1. ...it's not likely that I will get to Gotland, so I thank you for taking me along to see the sights.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      I'm very glad you like it

      Radera
  2. A very beautiful place to visit. Thanks for sharing.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Bill
      I'm very glad you like it

      Radera
  3. This is a huge album. The architecture is spectacular. Great collection

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Roentare
      I'm very glad you like it

      Radera
  4. Stunning photos for the 5th day. The Church photos are wonderful. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Ananka
      I'm very glad you like it

      Radera
  5. Las vacadiones, son paradisfrutarlas, haciendo las actividades que te gustán.
    Admiro tu precioso álbum de fotos.
    Feliz fin de semana.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Ventana
      I'm very glad you like it

      Radera