#1216

 

I Lördags kväll så var det min tur att vara chafför igen

okej sa jag men med lite ovilja

ja tänkte ja då är man hemma igen på morgon timmarna

och det blir en lång natt 

vi hade tidigare varit i sigtuna sedan tidig morgon 

Men det är ju klart att man ställer upp när plikten kallar

och i själva verket så kan jag tycka om att köra 

man har liksom lite mera koll då på omgivningen

flera av våra vänner var på väg åt samma håll

och vi passerade varandra efter vägen

det blir ett antal stopp efter vägen 


 Framme och vi letade upp varandra

rätt så fort

Polisen hade blockat hela crusing leden 

så det var bara en gata så det gick att köra på 

fram å tillbaka vändning i rondeller 

Bil kulturen är ett snart utdöende släkte här i sverige 

dom vill ha bort detta tydligen 

samma var det i västerås under summer meet 

fram å tillbaka på en gata 

Tidiga år sedan så gick hela crusingen runt hela västerås

men det slapp jag detta år för då var vi på gotland





 Kul att träffa på kompisarna och vännerna igen 

eftersom jag inte var med i västerås 



 ja efter lite tjatande och skämtande 

så åkte vi några varv 

och vi var in på en pizza och tog oss en middag 

åkte några varv till och träffa andra bekanta

på en parkering med polisen drönare ovanför oss 

ett rätt så smart sätt

att hålla koll och ordning 

så dog liksom crusingen ut sakta men säkert

så vi var överens att nu vänder vi också hemmåt igen 

och jag tänkte

skönt då kanske jag kommer i säng före 04,00 



medans dom övriga stod på rad i diket 

så tog jag mig en ben sträckare 

vi fick ett våldsamt regnande på vägen hem 

svart asfalt och regn och natt 

och alla som har kört en gammal usa bil vet ju

hur dåliga lysen det är på dom

det är ju inte som Hella 2000 lysen på dom om man säger så 

jo det var kämpigt

kom hem tillslut och nu så har jag parkerat

bilen i varmgaraget och är på väg hem tillfots


 


och jag måste vara rätt så unik i mina kretsar

vart fall

tänk att min klädsel alltid blir lyckad för så många andra

jag blev till och med filmad på youtube 

men det är så här min kultur ser ut

detta är jag 

och jag lever kvar av slutet av 70 talet och under 80 talet 

för då såg jag ut så här då med 

och det syns på västen

den börjar bli lite sliten och skön

 

10 kommentarer:

  1. There's a blue car from around 1950 in the 9th picture--- At first I thought it might be a Desoto, but I really don't know. Do you know?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm not sure about the make of the car

      Radera
  2. Snygga bilder. Fin Cadillac. Häftigt "gubbe" på sista bilden. Gillar!!

    SvaraRadera
  3. ...what a neat collection.

    SvaraRadera
  4. Stunning classic cars and outfit is good. Like the Cash buckle! That photo of the sky is amazing, the colours are just wonderful :-D

    SvaraRadera
  5. Las paradas de descanso, viene bastante bien. Buenos modelos de coches se han cruzado en tu camino.
    Un abrazo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Ventana
      I like these old cars

      Radera