#1224

 

semesterbyn som vi bodde på i 7 dygn var belägen cirka 15 kilometer norr om visby

Betalde vi 10,000 kr för 

En stugby som har fullbokat hela sommaren verkar det som 

ja var ut och kolla lite snabbt nu 


 


Ligger vackert till i tall skogen 

Men jag skulle aldrig betala detta pris igen för en stuga här

Standarden i stugorna var som en skogshuggar stuga ifrån 70 talet

vånings sängar


 

Med ribb botten

var inte alls bra för min rygg 

det blev värk tabletter varje morgon för mig för ryggen

Ett kök som hade det mesta för matlagning

men här så åt vi bara frukost

mat åt vi ute på olika resturanger

men ett kök som kan bli bättre standard på

konserv öppnare saknades bland annat 

Jag brukar inte sakna teve på semestern 

men denna semester sakna jag en teve

fotbolls EM ni vet

Så man kan ju tycka att år 2024 ska det väl vara standard med en teve 

men vi lyssna mycket på radio i stället och vi lyssna bland annat

på diverse sommar pratare på programmet sommar

det är inte så vanligt att vi har gjort det

men det var intressant 

favoriten var nog av dom alla bert åke varg

när han sommar pratade för ett antal år sedan  


 
 


Vi låg också tillsammans med ett mc gäng ifrån dalarna

dom hade hyrt dom andra stugorna som låg bredvid våran 

Mycket trevligt  

 

sedan så var jag ju så tvungen att interjuva gotlands folket dom bofasta

allt ifrån fisk butiker till krukmakeri butiker

och Loppis butiker med mera med mera

om dom var oroliga för att ryssen ska ta över ön

som vi får höra här på fastlandet hela tiden nästan 

Men alla sade att dom är lite så trötta på detta snack 

och alla var överens om en sak

skulle ryssen vara intreserad av gotland

så har ryssen tagit den redan 

4 kommentarer:

  1. It looks cool. Those old style beds aren't the best!

    SvaraRadera
  2. ...a nice summer retreat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nice to get away from all the people and holiday people
      Thanks Tom

      Radera