#1214

 Det blev många bilder av mig på gotland

närmare bestämt drygt 1300 bilder

och många av dom blev fotade här i Visby

som vi besökte dag 2 här på gotland 

en vacker och en mycket solig dag mötte oss

Gotland brukar leda sol ligan på smhi

Men om jag fick föredra så hade jag valt en molnig dag

det blev väldigt mycket sol i mina bilder 

och då blir det inte så lätt att fota

om man inte fotar i Raw photo 

men det hade jag ingen möjlighet att göra

dessa foton hade tagit upp allt för stor plats på mitt minnes kort 

Att besöka visby på gotland är lika självklart som att besöka

pyramiderna i Egyptian skulle jag tro

har man inte sätt pyramiderna då har man inte sett Egyptian

Likaså med visby och gotland 

ja visby och gotland

jag vet inte med säkerhet när det blev svenskt 

det har varit vikingar tyskar och danskar här

och det var en hansa stad som var väldigt viktigt

för handeln 

undrar om inte ryssland även var här ett tag


Men visby och gotland har en spännande historia

och byggnadsverk och det mesta har blivit sparat 

själva turist sässongen börjar vecka 29 här på gotland 

vi var här vecka 27 och jag tyckte det räckte väl

med folk redan då här i visby 

 

Gotland

och dag 2 i Visby och ett besök vid en öde kyrka

fick avsluta denna dag


 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Gotland/Second%20day%20on%20the%20island%20of%20Gotland 

 


10 kommentarer:

  1. ...Mikael, you sure took a bunch!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. There were a lot of pictures
      Thank you so much Tom

      Radera
  2. The green covering the castle is an epic shot. Love that. This is a gigantic album

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, there were many
      And many remain
      Thank you so much roentare

      Radera
  3. Beautiful images. I love how the abandoned church in the photo above seems to be hiding behind the trees and bushes. It makes the viewer want to step forward and look more closely!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much
      It was beautifully hidden in the forest

      Radera
  4. Great selection from Day 2. Loving the building and the houses, I like how colourful some are :-D

    SvaraRadera
  5. He disfrutado, de las imágenes de tu álbúm, ya que tienes imágenes maravillosas.
    Feliz domingo de descanso.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Miradas
      I'm very glad you like them

      Radera